Nov 2, 2006

Σιγά μην κλείσω εγώ το blog μου


Ψιτ, φίλε (όσο κι αν δεν με θεωρείς φίλη)


Ήθελα να γράψω για την ευτυχία. Για το ευ ζειν, λέμε. Γενικότερα.
Εγώ όμως δεν είμαι ευτυχισμένη. Και αμφιβάλλω αν θα γίνω γράφοντας για την ευτυχία. Απόψε.
Απόψε λέω να γράψω για τα blogz.

Και τι να γράψω για τα blogz, δηλαδή. Τα έχουν πει καλύτερα άλλοι, πιο μορφωμένοι και παρεμβατικοί από μένα. Από εκείνους που έχουν όραμα για μια κοινωνία της πληροφορίας, απαλλαγμένη από κανόνες because at the very bottom of it, everything is virtual and nothing hurts (unless you want it to), μέχρι τους συνήθεις ανώνυμους που θα μαζευτούν στο μπλογκ σου αν υποψιαστούν ότι βρίσκεσαι σε στιγμή αδυναμίας. Αυτοί είναι οι άνθρωποι-ύαινες, ότι πιο σιχαμερό μπορείς να συναντήσεις στο ανθρώπινο είδος, εικονικό ή μη.


Μιλούσα πρόσφατα με ένα κορίτσι των blogz, από εκείνα που δεν μπαίνουν στο μάτι σου. Σαν άνθρωπος και σαν blogger είναι γαλήνια, στο δικό της συννεφίλ κόσμο, της ονειροπόλησης, της νοσταλγίας και ίσως της μοναξιάς. Και είναι αυτό το είδος της μοναξιάς που μόνο αν έχεις καρδιά ή μυαλό λιγάκι περισσότερο από το κανονικό, σε πιάνει απ’ το χεράκι για μια βόλτα η οποία μοιάζει να μην τελειώνει ποτέ.
Μου είπε ότι της την είχαν πέσει κι εκείνης τα troll. Ανώνυμα ασπόνδυλα που θεώρησαν καλό βλέποντας κάποιον (και διαβάζοντάς τον, της πρόσθεσα) να ανοίγει την ψυχή του στο άγνωστο «εκεί έξω», της την έπεσαν χυδαία, με εκφράσεις και χαρακτηρισμούς.
Απόρησα, γιατί παρά τους εννιά μήνες μου στα blogs, με θεωρώ ακόμη άσχετη:
-Μα, πείραξες κανέναν; τη ρώτησα. Καταφέρθηκες έστω και έμμεσα εναντίον του;
-Τι λες βρε, απάντησε. Φυσικά και όχι.
-Μα, τότε; Γνώρισες κανέναν απ’ αυτούς;
-Που να ξέρω. Γνώρισα διάφορο κόσμο.


Θεωρώ ακόμη και σήμερα, που έχω καταστρατηγήσει την περιβόητη ανωνυμία μου γνωρίζοντας ανθρώπους από το δίκτυο, ότι το υπέρτατο αγαθό είναι να μπορείς να γράφεις και να εκφράζεις τη γνώμη σου.
Αν υποψιαστώ ότι αισθάνομαι άσχημα γι’ αυτό, εννοείται πως θα σταματήσω το blogging. Aν μου περάσει έστω και μια στιγμή από το μυαλό κάτι σαν «ας μην το γράψω αυτό, γιατί ο Π. είναι καλό παιδί και αύριο θα τον δω στο βερνισάζ του οίκου Παντοφλιάδη», εκτός από το στόμα μου, θα κλείσω και το μπλογκ μου. Γιατί δεν θα είμαι ελεύθερη.

Αυτό είναι που δεν καταλαβαίνω σε κάποιον που κλείνει το blog του επειδή θίχθηκε. Είτε από κάτι που γράφτηκε εδώ ή άλλου, είτε από κάτι που υπονοήθηκε εδώ ή αλλού.
Κατ’ αρχάς, αν υποθέσουμε ότι έχει πάρει στα σοβαρά αυτό που κάνει ως ουσιαστική ατομική έκφρασή του, θα έπρεπε την έκφρασή του αυτή να μην τη θυσιάζει τόσο εύκολα επειδή τον πείραξε ένα άλλο παιδάκι, ή επειδή η γεμιστή γαλοπούλα αποδείχθηκε τελικά κουνέλι στιφάδο.

Σιγά μην κλείσω εγώ το μπλογκ μου
επειδή ο Τριμ που μου έγραφε τόσο ωραία σχόλια για την εν λόγω γεμιστή γαλοπούλα ήταν γυναίκα και όχι άντρας, θα μπορούσε να πει στον εαυτό του.
Σιγά μην κλείσω εγώ το blog μου επειδή η Ανώνυμη μπαναλαρία που είδε ότι «στα blogz γίνεται φάση» παράτησε για λίγο το chat του Mad TV και ήρθε να μου αφήσει υβριστικό σχόλιο. Από τον Πετρέλη θα το βρει και από όσους γλαρώνουν με ουίσκι μπόμπα και μπουζουκοκαημούς.



Αν πάλι ο blogger θεωρεί τα πάντα ένα παιχνίδι, τότε είναι που δεν έχει κανένα λόγο να κατεβάσει τα ρολά. Γιατί έτσι είναι σαν να αντιφάσκει – τι είναι πια τόσο σοβαρό που να αξίζει να ασχοληθείς μαζί του, έστω και στερώντας το από τους άλλους που το διάβαζαν;
Δεν πιστεύουμε όλοι τα ίδια – και αυτό που για σένα μπορεί να είναι «πορδές στον άνεμο» (sic), για κάποιον άλλον, για πολλούς κάποιους άλλους – αφού έχεις βαλθεί να μας τo θυμίζεις κάθε τρεις και λίγο, μπορεί να είναι σημαντικό. Με ποιο δικαίωμα, τους το στερείς;
Επειδή το έφτιαξες εσύ;
Και δεν είναι αυτό ολοκληρωτική λογική; «Δικό μου είναι, ότι θέλω το κάνω»;

Προσοχή: εδώ δεν μιλάμε για ένα υπέροχο τραγούδι που έγραψες στο δωμάτιό σου με μια κιθάρα και δεν θα ακούσει κανένας ποτέ. Μπορεί και να είναι το πιο ωραίο τραγούδι που γράφτηκε ποτέ – αλλά κανείς δεν θα το μάθει.
Εδώ μιλάμε για ένα υπέροχο τραγούδι που μας τραγουδάς εδώ και μήνες, το αγαπήσαμε, μας έδωσες κι άλλα τραγούδια απ' την ψυχή σου, άλλα τραχιά, άλλα αστεία, άλλα νοσταλγικά και άλλα αιχμηρά, όλα βουτηγμένα στα ψυχοχρώματά σου και τις αστραπές - ο καθένας από εμάς που γράφουμε εδώ μέσα, διαλέγει με τον τρόπο αυτόν άλλες ψυχές που του ταιριάζουν.

Ως μέσο, το blog σου επιτρέπει «να επιλέξεις το κοινό σου» δια της ατόπου απαγωγής. Οι λέξεις σε προδίδουν, είναι τα σήματα καπνού σου. Και η σειρά που τις βάζεις σε καθιστούν προσπελάσιμο ή όχι από αυτούς που ΕΣΥ θεωρείς ικανούς να πάρουν διαβατήριο για τον κόσμο ΣΟΥ.
Με ποιο δικαίωμα τους στερείς αυτό που τους έδωσες;

Ανωτέρα βία, θα πεις. Πληγώθηκες, θίχτηκες, απογοητεύτηκες.
Αν με ξέρεις έστω και λίγο απ’ όσα έχω γράψει κατά καιρούς, εγώ τι να πω τότε;
Ε, φίλε;
;)


ΥΓ. Όταν κάποια στιγμή θέλησα να σταματήσω το blogging, υπήρξαν άνθρωποι, «χρήστες», περσόνες, πες τους όπως θες, που με προέτρεψαν να μην το κάνω. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, και ένας μόνο να ήταν, πάλι το ίδιο σοβαρά θα το σκεφτόμουν.

Volver, λέμε

20 comments:

Xνούδι said...

Μόνο και μονο επειδη το τραγούδι με τσάκισε γαμώτο σου, να το κλεισεις το ρημαδομπλόγκ σου.
Κακούργα!!!!!

Xνούδι said...

Και η ταινία με τσάκισε. Και επιμένω. Φρικη Πενέλοπε μου κάθισες στο στομάχι λέμε.
"Γύρισα για να σου ζητήσω συγνώμη" και γι'αυτό λατρεύω το σκοτάδι των αιθουσών προβολής ΛΕΜΕ. (μπολνταρισμένο)

Mantalena Parianos said...

Mα... γιατί;

Αλμαδοβαράει η ταινία. Δυνατά, λέμε.

Bliss said...

prwta ap ola...sto prohgoumeno post sou eipes brhkes spiti:D

partaki pote 8a kaneis exexexe :P

ti na pw me ton mis8o elpizw n allaksoun ta pragmata :(


twra...oso afora to trexwn post sou...mhn les tpt allo ksana!
astous na lene telika...eixe dikio kapoios pou mou to eixe pei;)

we re the good guys:P

o monos logos na kopei ena blog einai na bre8ei kaneis!
egw bariemai na kanw sunexeia apostakia dld!:P k kanw xazomares:P

emmm....ahahahaha m arese auto to mad tv:D axaoxoaxaoxoaxaaoxaoxa wraia 8a pw s enan prwhn mou pou einai channel oper ekei mesa na mou dwsei logs:D :P
plaka kanw:P..einai oti pio a8lio na pas na milhseis!egw eixa apagoreutiko:P

anyway ..siga mhn kleiseis to blog sou!

paw g nani!shmera etrexa an trelh se ergasthiria!douleua k monh mou k dn katalabaina xristo:(
wspou se kapoia fashhhhhhhh erxetai mia phd-ou k mou milaei ellhnika!
apo krhth h kopela!
milameeeeeeeeeeeee mou ekshghse ti ston peonta eprepe na kanw k g poion logo kanw auto to peirama:D
na nai kala!:D:D:D::D:D
to eipa auto...apla na deiksw pws ekei pou dn to perimeneis panta kati kalo ginetai....
sooooo...mh ksanapeis pws den eisai eutuxismenh!
den lew oxi exoume ta down mas...logiko!
dekto!
oxi omws na peis dn eisai eutuxismenh:)
eilkrina apo sena dn 8elw na to diabasw ksana auto ...k basika apo kanena allo...oute na to diabasw oute na to akousw:)

einai megalh koubenta!
skepsou apla..thn ugeia sou thn exeis...ok mporei na mhn einai kaneis sthn teleia isorropia h sthn zhtoumenh isorropia..alla 8a epanel8ei...einai o nomos ths fushs:D

kserw giati exw perasei k gw asxhmes faseis pou isws kaneis k na mhn kserei:)
kai eftasa na mai kala!!!

filakia loipon glukia mou mantalena:)

etoimasou gia potakion se ena mhna :D

:********
kalhnyxtes

Haris said...

Σε διαβάζω αρκετά συχνά και δεν θα ήθελα με τίποτα να το κλείσεις(το εννοώ!) όπως ο άλλος...

Stavros Katsaris said...

Καλημέρα!
Δεν αφήνω τακτικά comment, περνάω όμως συχνά!
Στην καθημερινή μου ζωή δεν με ενοχλέι τίποτα (πραγματικά τίποτα) εκτός από την κουτσομπολικοκατινίστικη συμπεριφορά!
Μπορεί να πετάξω άνθρωπο με τις κλωτσιές αν αρχίσει να μου λέει αυτό το κλασσικό "τα'μαθες?"
Το τελευταίο διάστημα άρχισε η ίδια νοοτροπία και στο μπλογκοχωριό!
Η στάση μου και εδώ είναι ίδια!
Δεν αλλάζει!
Κάνεις κέφι να διαβάζεις και να σχολιάζεις ένα μπλογκ το κάνεις, δεν κάνεις δεν το κάνεις!
Απλά πράγματα!
Μην ακούς λοιπόν κανέναν προχώρησε μπροστά!
Όλα τα υπόλοιπα είναι για τους λίγους!
Βασικό μου κίνητρο πάντοτε είναι να μου αρέσει κάτι που κάνω!
Για τους άλλους λυπάμαι!

Καλημέρα!

Κοιλάκανθος said...

'Αυτοί είναι οι άνθρωποι-ύαινες, ότι πιο σιχαμερό μπορείς να συναντήσεις στο ανθρώπινο είδος, εικονικό ή μη.'

Πιστεύω οτι μπορείς να συναντήσεις ακόμα χειρότερους...we have no limit λέμε...:)

Να πάω να δω την αλμοδοβαροταινία δηλαδή λέμε? :ρ

nosyparker said...

Έγραψες: " το υπέρτατο αγαθό είναι να μπορείς να γράφεις και να εκφράζεις τη γνώμη σου"
Το να εκφράζεις τη γνώμη σου είναι ένα πράγμα, το να τα χώνεις σε άτομα που δε γνωρίζεις προσωπικά, παρά μόνο διαδικτυακά είναι άλλο!
Όσο γι αυτούς που κλείνουν τα blogs τους, ο καθένας το κάνει για διαφορετικους λόγους, ας μην τους τσοπυβαλιάζουμε όλους.
Καλημέρα.

Mantalena Parianos said...

ΜΑΡΓΟΥΔΑΚΙ>>
Ο τίτλος του ποστακίου, δεν έχει να κάνει τόσο με μένα, όσο με κάποιον που επιμένω να θεωρώ δικτυακό φίλο μου, και κατέβασε το μπλογκ του.

Για ποτάκι - μέσα! Ρίξε mail όταν να μαζευτούμε πολλοί.
:D


XARH>>
Είναι κρίμα να δίνουμε αυτή τη χαρά στους επικριτές μας. Ζω από πείσμα, λέμε. (δες προηγούμενο ποστ)

Τι έγινε τελικά με την οικονομικής φύσεως υπόθεσή σου;


ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΤΣΑΡΗ>>
Δεν διαφωνώ σε τίποτε απ' όσα λες. Απλώς με έχουν τσαντίσει πολύ ορισμένοι και δεν θα τους κάνω τη χάρη ούτε να το κατεβάσω το μπλογκ, ούτε να τους αφήσω ήσυχους.
Είμαι μπελάς, ξαναμανταλέμε.
;)



ΚΟΙΛΑΚΑΝΘΕ>>
Αν σου αρέσει ο Αλμαδοβάρ, να τη δεις. Έχει να κάνει με το παρελθόν που ζητά συμφιλίωση με το τώρα, θέτει και ένα ηθικό δίλημμα (περί φόνου, φρονώ), και θα σε κάνει να δεις τους γονείς σου με μεγαλύτερη συμπάθεια από οσο πιθανόν τους βλέπεις σήμερα...
Ίσως δακρύσεις και λίγο, but that's life. Σε άλλες του ταινίες, εγώ έκλαψα περισσότερο πάντως!

Και βέβαια, έχει εξαιρετικές ερμηνείες ΑΠ' ΟΛΟΥΣ. Και από την πενέλοπε - κι ας λέει το Χνούδι...




O titlos "Volver" μεταφράστηκε στα ελληνικός "Γύρνα Πίσω" γι' αυτό τον χρησιμοποιώ σε αυτό το ποστάκιο. Είναι προτροπή προς κάποιον να επιστρέψει στα blogs και στο blog του.
:)


ΝΟΖΥ ΠΑΡΚΕΡ>>
Δεν ξέρω γιατί θα έπρπε να με ενδιαφέρει η γνώμη σου όταν "έχεις κάνει τη χαζή" εδώ:

http://photos1.blogger.com/blogger/5903/2512/1600/NosyParker_Magica.jpg

την ίδια στιγμή που δεν μου έστειλες ποτέ mail να μου πεις που είδες να κοινοποιούν απόσπασμα από mail μου, όπως έγραφες σε εκείνα τα comments που σου έσβησα.

Πες τη φίλη σου ότι δεν έχει πια κανένα νόημα που κατέβασε τα επίμαχα ποστ, ο δικηγόρος μου τα έχει όλα. Aν θέλει μπορεί να τα ξανανεβάσει.

καλημέρα too

Βαγγέλης Μπέκας said...

Re-volver και Μπαμ, μπαμ Louky look λέμε...

Μαρκησία του Ο. said...

Volver νομίζω κυριολεκτικά σημαίνει επιστρέφω (αν θυμάμαι καλά τα λίγα ισπανικά που ξέρω)

επιστρέφω να ζητήσω συγνώμη - πόσο σπουδαία αυτή η κίνηση. Κι εξίσου σπουδαίο να μπορείς να δεχτείς την επιστροφή και τη συγνώμη του άλλου.

είδα κι εγώ χτες τον Αλμοδοβάρ.

Μου φάνηκε πολύ γλυκός και χωρίς υστερίες. Και συγκινητικός.
Και η Πενέλοπε ήταν όντως καλή! ;-)

καλημέρα :)

Mantalena Parianos said...

BITA ΜΙ ΜΠΑΡΟΥΑΚ>>
Αυτό που μου έστειλες με mail, είναι συναρπαστικό!


ΜΑΡΚΗΣΙΑ>>
Το σημερινό σου post κόβει κωλαράκια (και το δικό μου κωλαράκι επίσης).


Έμπίπτεις ακριβώς στην κατηγορία που αναφέρω στην αρχή του ποστ μου : "τι να γράψω εγώ για τα blogs όταν τα γράφουν άλλοι πιο μορφωμένοι και παρεμβατικοί από μένα"...

σ' ευχαριστώ που υπάρχεις ακαταστάλλαχτη.

μουτς

ΥΓ. Σοβαρά έχεις καθρέφτη στο ταβάνι όπως γράφεις στο ποστ σου;

Άνοιξε τα κόμμεντς... pleaaaaase

meez said...

Προχθές συνάντησα έναν παλιό γνωστό που είναι blogger και διατελεί εχθρός σου .
Απιστεύταble .
Αίνηγουέη , δεν είχα χρόνο να το αναλύσω , αλλά ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω τίποτα απ' όλα αυτά .
Μάλλον είμαι καθυστερημένος .

Mantalena Parianos said...

MEEZ>>

Τι σημαίνει "διατελεί εχθρός" μου;

Υπάρχουν πολλοί bloggers που δεν διαβάζω γιατί αντιπροσωπεύουν ότι μισώ και σιχαίνομαι στη ζωούλα μου, αλλά δεν θα μπορούσα να το πω ποτέ αυτό για κάποιον/α.

Μαρκησία του Ο. said...

Δεν αποκαλύπτω τα μυστικά του κάστρου μου ντίαρ ;-)

τα υπόλοιπα για να τα συζητήσουμε θέλουν αλκοόλ (τουλάστιχον)

ΧΧΧ

Καπετάνισσα said...

Μανταλενοπουλάκι μου, φτερούγες έχεις.
Απογειώσου κι άσε τα ευτελή για τα ερπετά.

Φιλώ σε!

nosyparker said...

Mantalena, μάλλον μέσα στη σύγχισή σου δεν είχες διαβάσει καλά το σχόλιό μου εκείνο.
Λογικά (αφού τα κρατάς όλα) θα το έχεις κι αυτό, πάνε λοιπόν ξανά και διάβασε πιο προσεχτικά.
Έγραψα ότι αυτό που ΕΣΥ Η ΙΔΙΑ μου έστειλες σε mail λέγοντας μου "αυτά μεταξύ μας ε;" ,
ΜΟΝΗ ΣΟΥ το κοινοποίησες σε σχόλιο κάποιου άλλου post 10 λεπτά αργότερα. Δ
υστυχώς εγώ δεν είνα κανένα λόγο για να τα σώζω, για να σου το ξαναποστάρω.
Όσο για το "επίμαχο "σχόλιό μου(ότι κάνω τη χαζή) δε νομίζω ότι δείχνει κάτι περισσότερο
παρά το πόσο ουδέτερη στάση κράτησα απέναντί σου.

Αυτά. Για οτιδήποτε περισσότερο, το mail μου το έχεις.

Mantalena Parianos said...

MARkhsia TOY O>>
Zηλεύω το κάστρο σου, ήδη απ' το ταβάνι του.
χιιι

αλκοόλ. ναι.
ναι, λέμεεε
χικ


ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΑ>>
Η ύπαρξη ήξερε πολύ καλά τι έκανε - γι' αυτό άλλα πλάσματα έρπονται και άλλα όχι.


ΝΟΖΥ ΠΑΡΚΕΡ>>
Δυστυχώς για μένα, έχω μόνο έναν τρόπο να υπερασπίζομαι τον εαυτό μου. Λυπάμαι αν είδες δημοσιοποιημένο απόσπασμα από μια φράση, πρόταση ή επιχείρημα που σου είχα στείλει mail.

Εννείται πως δεν θα ξανασυμβεί (to να σου στείλω mail, εννοώ).

Όσο για την περίφημη ουδετερότητά σου, από την στιγμή που αυτό που διαδραματίζεται δεν σε προσβάλλει αλλά συμμετέχεις προτρεπτικά σε αυτό, φύλαξε τις δικαιολογίες σου για άλλη στιγμή, που θα είναι πιο χρήσιμες για την υπόθεση.

"Για οτιδήποτε περισσότερο, το mail μου το έχεις"
Κι εσύ το είχες, αλλά καθώς προανάφερα, δεν μου έγραψες ποτέ για αυτό που σε απασχόλησε. Προτίμησες να κομμεντάρεις δυο τρεις φορές το ίδιο κόμμεντ που σου έσβηνα, γιατί θα χρειαζόταν ένα άλλο σεντονοκόμμεντ για να απαντήσω σε κάτι αφηρημένο που ούτε και τώρα καταλαβαίνω σε τι αναφέρεται.

Και αυτό είναι κάτι που κάνω ήδη (το να σου απαντώ με σεντονοκόμμεντ) σε ένα ποστ ΑΣΧΕΤΟ με εκείνη την υπόθεση.

divine mitsakos said...

bonjour my dear mantalena :)
να διαφωνήσω λίγο σε κάτι μαζί σου;
κάτι που είναι δικό μου, μπορώ να το σταματήσω όταν με πονάει, για οποιοδήποτε λόγο. τι θα πει "με ποιο δικαίωμα τους το στερείς;". με το δικαίωμα του δημιουργού. μπορώ να γράφω διαμάντια και να χαίρεται ο κόσμος, και άλλοι να με μισούν. και κάποια στιγμή να πω καληνύχτα. έντιμα και νοικοκυρεμένα.
δεν νομίζω πως οφείλεις τίποτα σε κανέναν όσον αφορά τη δημιουργία σου. ο φίλος μου ο Κ. μου έλεγε "οφείλεις" να μιλάς γι' αυτά που σε καίνε, είσαι φιλόσοφος, το χρωστάς. του είπα ότι λέει βλακείες. δε χρωστάω/ας. όπως εσύ πάλεψες με τα σκατά σου για να έχεις σήμερα την αντίληψη που έχεις και αγαπάμε, ας παλέψουν κι οι άλλοι, αν η σιχαμένη εφηβεία μου με έκανε οξυδερκή, άμα θέλω τα λέω, κι άμα θέλω κάνω τουμπεκί.
(η φίλη μου που θα κατεβάσει το φιλοζωϊκό της σάιτ μάλλον, το κάνει γιατί βαρέθηκε να τρώει μηνύσεις και να κλαίει. δεν προσπάθησα να την αποτρέψω. είναι έντιμη η στάση της. θα βγάλει ένα ποστ και θα πει "ηττήθηκα". και θα πάρει αγκαλιά το μωράκι της).
εσύ πάντως καλά έκανες και έμεινες :))))

meez said...

mantalena :
Τι σημαίνει "διατελεί εχθρός" μου;

Σημαίνει οτι δε σε γουστάρει ο τύπος , αλλά σε διαβάζει .

Δικαίωμά του .
Εγώ σε γουστάρω - απ' ό,τι διαβάζω , και πρέπει να χαίρεσαι που είναι ζωντανό το blog και μπαίνει κόσμος .
Γαμάει ο καιρός ! , απ' τους αγαπημένους μου .
:-)