Feb 29, 2008

Ονοματάκι δεν έχεις, ορέ λεβέντουρα; (the return)

Του Σάκη Σερέφα
«Δεν μου αρέσουν οι αποκριάτικες μάσκες. Ούτε σπάω πλάκα με τα κουτσομπολιά. Ούτε τα ψευδώνυμα τα αρέσω, με πιο διαδεδομένο το Θεός. Αρα δεν γουστάρω και τα ανώνυμα ή ψευδώνυμα ιστολόγια. Είναι η μεταμοντέρνα κουτσομπόλα της γειτονιάς, και μάλιστα χωρίς κότσια, δηλαδή με μάσκα. Ο κάθε πονεμένος, σαλεμένος, γρουσούζης ή αδόλεσχος ρίχνει μπροστά από τη μούρη του το τσεμπέρι της ανωνυμίας και πέρδεται τα φαφούτικα λογάκια του στην πιάτσα. Ονοματάκι δεν έχεις, ορέ λεβέντουρα;».
(λυνκ)


-Έχω, ορέ παίχτουρα
Του Βλάση του Σουγιά
«Δεν μου αρέσουν οι μπουγάτσες με ξόδι. Ούτε σπάζω πλάκα με τις λιγκομιφόν δηλωσάρες. Ούτε τα επώνυμα σκευάσματα τα αρέζω, με πιο απεχθή μου τα εκ του ασφαλούς - αφ’ υψηλού τιραμισού μπεμπέ. Άρα δεν γουστάρω και τα επώνυμα σχόλια που θεωρούν ότι ακριβώς επειδή είναι επώνυμα βρίσκονται στο απυρόβλητο. Είναι οι μεταμοντέρνοι μπάστακες του μαχαλά και μάλιστα χωρίς κότσια, με το άφατο επιχείρημα ότι έχουν ονοματεπώνυμον. Ο κάθε στεναχωριάρης, σαλεμένος, γρουσούζης ή αδόλεσχος ρίχνει στα πόδια μας το ονοματεπωνύμι του και πέρδεται τα φαφούτικα λογάκια του στην πιάτσα της μικρο-στρούγκας του. Τσου ρε, παιχτρόνι ασίκηκο και πσαρώσαμεν.


ΥΓ.

Οι ίδιοι θλιβεροί άνθρωποι, στέλνουν επιστολάς - ή αργότερα, όταν γίνονται γνωστοί, Δελτία Τύπου- εις τα εφημερίδας, υπογράφοντας με την ιδιότητά των, ωσάν να απευθύνονται σε γραφείο συνοικεσίων - θεωρώντας ότι αυτή τους προσδιορίζει:
Πάνος Ανδρεόπουλος,
παιδίατρος, δημοτικός σύμβουλος Πικρής Χολής.



.

5 comments:

Anonymous said...

Τρομερό! old boy σ΄έσκισε!
Εσύ τελικά είσαι ο ποταμός!!!
Τόσες μέρες πραγματικά δεν έχω καταλάβει γιατί κόφτονται για την ανωνυμία, μήπως αν μάθουν ποιοι είναι οι μπλογκερς θα τους κάνους ντα. Διαβάζω ένα ποστ, τα σχόλιά του, μετά κάποιο άλλο... καί κρίνω αναλλόγως. Τώρα αν κάποιος θίγεται με κάποιο σχόλιο τι να κάνουμε, ξύδι.

Mantalena Parianos said...

Aνώνυμε,

δεν κάνουμε διαφγωνισμούς εδώ πέρα.
Μια μαλακία αστεία έγραψα εν βρασμώ.

Και κοίτα να δεις - ΟΥΤΕ ΕΓΩ δεν είμαι υπέρ της ανωνυμίας, την ιποία έχω στηλιτεύσει πλειστάκις.
Τα ψευδώνυμα του καθενός μας *εδώ*, αποκτούν υπόσταση "ταυτότητας" απ' τη στιγμή που διέπονται από συνέπεια σε κάποιου είδους ιστολογείν - καλό ή κακό δεν κρίνω.
Εγώ ας πούμε, είμαι ζοχάδα και προσπαθώ να εκφράζω πάντα αυτό που σκέφτομαι. Δεν θα μπορούσα να υποκρίνομαι τον Ανώνυμο και να γράφω πράγματα επώδυνα για τους άλλους; Θα μπορούσα - αλλά ούτως ή άλλως τα γράφω με το nickname μου! Θα μπορούσα, αλλά ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΩ.

Επιπλέον, η πρόσφατη εμπειρία του press-gr έδειξε ότι δεν υπάρχει ουσιαστικά ανωνυμία - αν ΘΕΛΗΣΟΥΝ να σε βρουν, σε βρίσκουν. Άρα;

Άρα, μήπως όσοι μας τσουβαλιάζουν όλους τους bloggers -δίκαιους και άδικους - με τους νόμους τους, διορθώνω - όσοι "επώνυμοι" ζηλωτές μας τσουβαλιάζουν είναι αυτοί ιστογραφούν και θέλουν να επιβάλλουν το ίδιο και σε όλο τον άλλο κόσμο - μήπως λέω ενεργούν τουλάχιστον εκ του πονηρού;
-Γιατί εγώ ξέρεις, ούτε πληρώνομαι από κανένα εκδότη για να γράφω στο MantalenoBlog ούτε πληρώνω κανέναν. Το γεγονός μάλιστα ότι γράφω ψευδώνυμα, ΔΡΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΑ στο να "κάνω όνομα" ως συγραφέας (αν ήθελα), δημοσιογράφος κ.ο.κ. Ούτε πρόσκληση δεν μπορούν να μου στείλουν για ένα event!

Κάτι τυπάκια όμως που έχουν ξεσπαθώσει εναντίον μας και δεν ντρέπονται κοτζάμ άντρες, σαν τον Άνεμο και τον Μαυρο Γάτο (χρησιμοποιώ τα ψευδώνυμά τους - σιγά μην τους κάνω και διάσημους μέσω του blog μου) τι λόγο έχουν να θέλουν να επιβάλλουν την υποχρεωτική επωνυμία σε όλους;

Διερωτώμαι σοβαρά μήπως ο στόχος (και η μόνη έγνοια τους) είναι για να μην τους φάει τη δουλειά (είτε ως αρθρογράφοι, συγγραφείς ή όψιμοι ποιητές) καμία γραμματέας - blogger που στον ελεύθερο χρόνο της γράφει πολύ πιο γαμάτα απ' αυτούς.

Βλέπεις με το να την κάνουν "επώνυμη" ίσως πιστεύουν πβς θα της στερήσουν τη δυνατότητα να εκφράζεται - αυτό που το πας;

ΑΝ ΕΙΝΕΙ ΕΤΣΙ (το τονίζω, γιατί θα σπεύσουν πάλι να με κατηγορήσουν ότι τους συκοφαντώ), ΑΝ είναι έτσι, γιατί να μην τρέμουν για την όποια θεσούλα τους οι άνθρωποι των μέσων;

Και μη μου τσιτάρετε πάλι τον Αντώνη Πανούτσο που λέει ότι "σιγά μη χάσει κανείς δημοσιογράφος τη δουλειά του από blogger" - ο άνθρωπος έχει χίλια δίκια, αλλά MH MOY TO LETE EMENA AYTO, γιατί εγώ δεν θέλω να πάρω τη δουλειά κανενός. Να το πείτε στους "επώνυμους" που στρέφονται κατά της ανωνυμίας μας. σε κάτι ΕΣΗΕΑ και το κακό συναπάντημα, που σαν κακές πεθερές "θέλουν να ξέρουν ποιος είσαι". Αυτοί τρέμουν για τα κεκτημένα τους.

θα το φωνάζω πάντα ότι δεν είναι οι ανώνυμοι και οι ψευδώνυμοι bloggers που έχουν -ή που "κερδίζουν" αν θέλετε από το blogging, αλλά οι "επώνυμοι".
Είναι τόσ προφανές που δεν το βλέπει κανείς; Κάτω απ΄τη μύθτη μας είναι, μην τους αφήνετε να σας ξεγελούν.

Aυτοί συνήθως αναζητούν μια σταδιοδρομία, να προωθήσουν το βιβλίο τους, τη δουλειά τους ή το blog είναι συνέχεια της πρωθύστερης δραστηριότητάς τους - και όλα αυτά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ - γιατί όμως θέλουν να το επιβάλλουν σε όλους;

Last but not least: To αν εκβιάστηκε ή όχι κάποιος μέσω του Internet (ούτε καν απευθείας από το blog, αλλά με email!), γιατί θα πρέπει να με αφορά εμένα ως blogger που γράφω ποιήματα, συνταγές, ή χιουμοριστικά ποστάκια;


Ήμαρτον πια!

Anonymous said...

Αστειεύτηκα γράφοντας το "old boy σ' 'εσκισε", ήθελα απλά να περιγράψω πόσο πολύ μου άρεσαν και τα δύο ποστ. Γενικά συμφωνώ σ' όλα όσα αναφέρεις περί επωνυμίας γιατί όντως είτε αναφέρομαι σε κάποιον μπλόκερ με το ψευδώνυμό του είτε με το πραγματικό του όνομα δεν αλλάζει τίποτα, για να μην σου πώ ότι προτιμώ το ψευδώνυμο. Τώρα αν, λέω αν, ισχύει το σενάριο που αναφέρεις για αυτούς που επιζητούν την επωνυμία, τι να πώ όλα στην εποχή μας είναι πιθανα. Καλό είναι πάντως οι δημοσιογράφους, να διαβάζουν τα μπλογκς για να μαθαίνουν, γιατί ελάχιστοι από δαύτους αξίζουν τον τίτλο και πάντως όχι ο Πανούτσος που κοροϊδεύοντας τον κόσμο με δήθεν κάποιο στυλ έγινε κι αυτός "σταρ" κι έχει και άποψη. Τέλος για την ουσία του θέματος θεωρώ ότι δεν πρόκειται να γίνει τίποτα, είναι κατευθυνόμενα όλα αυτά που ακούγονται. Μόνο που με αφορμή το δήμοσίεύμα του Ε.Τ. γράφτηκαν πολλά από διάφορους. Τα συμπεράσματα δικά μας.

Anonymous said...

Μανταλένα, λέω να μαζέψεις λίγο το παραπάνω σχόλιό σου, κάτι πληκτρολογικά ψιλά δηλαδή, και να το κάνεις ποστ.
Καλημέρα.

Mantalena Parianos said...

Τζότζο >>
(was a man who thought he was a loner)

:)

ΟΚ, ΟΚ αστείο!
Ο Πανούτσος πάντως, έχει λαμπερό μυαλό ο άνθρωπος - όλοι έχουμε τα καλά και τα κακά μας (εκτός από εμένα που "ότaν είμαι καλή είμαι πολύ καλή , ενώ όταν είμαι κακή" κ.λπ. κ.λπ. μην τα ξαναλέμε).

:D


BANSHEE >>
Έχεις και γαμώ τα nicknames. Αν ζούσα σε άλλη χώρα, θα βάφτιζα ένα παιδί μου Banshee... Είτε γεννιόταν αγόρι είτε κορίτσι.

Mου θυμίζει Siouxsie Sioux

:}

Θα κάνω αυτό που λες...